ФОРМИРОВАНИЕ КОНЦЕПЦИИ МАРКЕТИНГА ПРОСТРАНСТВЕННОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

Георгий Леонидович Багиев

Аннотация


В статье рассматриваются концептуальные основы формирования новой парадигмы маркетинга в условиях пространственной экономики, показаны процесс эволюционного развития концепций маркетинга и необходимость внедрения информационного маркетинг-менеджмента в целях более эффективного использования информационного ресурса, дана характеристика процесса репликации и определены проблемы экономического измерения пространственных метрик показателей, предложены критерии эффективности экономической оценки вариантов принятия решений в системах маркетинга пространственного взаимодействия.

Ключевые слова


маркетинг; большие системы; концепция; пространственная экономика; экономическое измерение; информационный маркетинг менеджмент; репликация; метрика; критерии оценки эффективности маркетинга

Полный текст:

PDF

Литература


Bagiev G.L. Marketing vzaimodeystviya [Interaction Marketing]. St. Petersburg, Asterion, 2011.

Bagiev G.L., Pinchuk A.V., Serova E.G., Shul'ga A.O. [To the Definition of Marketing Concept in Spatial Interaction].

Problemy sovremennoy ekonomiki [Problems of Modern Economy]. 2012, iss. 4(44). (in Russ.)

Bagiev G.L., Dligach A.A., Meffert Kh., Fritts V. [Diversification of Marketing Functions and Consumer Perception

of Merchandise: Foresight of Marketing Technology in Terms of Spatial and System Economy ]. Problemy sovremennoy ekonomiki

[Problems of Modern Economy]. 2014, iss. 3 (51). (in Russ.)

Bagiev G.L., Shul'ga A.O. [To the Formation of Marketing System Properties]. Problemy sovremennoy ekonomiki

[Problems of Modern Economy]. 2012, no. 4 (40). (in Russ.)

Biyakov O.A. Teoriya ekonomicheskogo prostranstva: metodologicheskiy i regional'nyy aspekty [Economic Space

Theory: Methodological and Regional Aspects]. Tomsk, 2004.

Granberg A.G. Prostranstvennaya ekonomika v sisteme nauk [Spatial Economy in the System of Sciences]. Rossiyskiy

ekonomicheskiy kongress: sb. dokladov uchastnikov (2009. 7–12 dekabrya, Moskva) [Russian Economic Congress: Proceedings

of the Participants (2009. 7–12 December, Moscow). Available at: http: // www.econorus.org/consp/files/gran.doc

Granberg A.G. Osnovy regional'noy ekonomiki [Elements of Regional Economy]. 4th ed., 2004.

Zakharchenko N.N. Ekonomicheskie izmereniya: teoriya i metody [Economic Measurement: Theory and Methods].

St. Petersburg, 1993.

Melent'ev L.A. Optimizatsiya razvitiya i ukrepleniya bol'shikh sistem energetiki [Optimization of the Development

and Strengthening of Large Energy Systems]. Moscow, Vysshaya shkola Publ., 1982.

Pinchuk A.V. Kibernetizatsiya obshchestva i problemy formirovaniya sistemnykh svoystv marketinga [Cybernation

of the Society and Problems of Formation of Marketing System Properties]. Povyshenie effektivnosti marketingovoy, logisicheskoy

i kommercheskoy deyatel'nosti v innovatsionnoy ekonomike. Nauchnaya sessiya professorsko-prepodavatel'skogo

sostava, nauchnykh sotrudnikov i aspirantov po itogam NIR 2012 goda [Improvement of Marketing Efficiency, Logistics and

Commercial Activity in Innovation Economy. Science Session of Academic and Teaching Staff, Research Staff and Graduate

Students by the Results of Research and Development in 2012. March-April 2012]. St. Petersburg, 2012.

Prakhalad K.K., Krishnan M.S. Prostranstvo biznes-innovatsiy: sozdanie tsennosti sovmestno s potrebitelem [Business

Innovation Space: Creation of the Value together with the Consumer]. Moscow, Al'pina Pablisher Publ., 2010.

Serova E.G., Gavrilova T.A., Anan'ev I.V., Eremin S.S. Informatsionnye tekhnologii v menedzhmente [Information

Technologies in Management]. St. Petersburg, 2010.

Safronov I.A. (Ed.) Chelovek i khozyaystvo: filosofsko-metodologicheskiy aspekt [People and Management: Philosophical

and Methodological Aspect]. St. Petersburg, 2012.

Serova E.G. Distributed Artificial Intelligent Systems for Decision Making Support. Proceedings of the 26 Annual

Conference of the British Academy of Management BAM 2012, Cardiff University, Cardiff Business School, the United

Kingdom, 11–13 Sept., 2012.


Ссылки

  • На текущий момент ссылки отсутствуют.